30. srpnja 2011.

700 RADNIKA BRODOSPLITA JOŠ UVIJEK NA ČEKANJU-DO KADA?

Tražimo da resorna ministarstva i Vlada RH hitno povuku konkretne poteze za izlazak iz ove krize, jer ako se ovako nastavi na proljeće se neće imati što restruktuirati i brodogradilište će se ugasiti samo od sebe.

Nakon sastanka Ministra Popijača, Uprave i sindikata koji je održan u Brodosplitu 18.srpnja.2011. ništa se bitno nije promijenilo u aktivnostima Vlade RH i Ministarstva gospodarstva po pitanju Brodosplita.

Iako je zabrana ugovaranja Brodosplitu skinuta još 25.veljače.2011, do danas smo se naslušali obećanja o novim ugovorima, kako od Uprave tako i od sindikalnih kolega koji su im bliski, pa smo skloni ne vjerovati više nikome.
Pitanje koje postavljamo  Upravi i državnim institucijama glasi: „Kada će se radnici koji su na čekanju vratiti na svoja radna mjesta i kada će se proizvodni proces u Brodosplitu vratiti u normalan ciklus. Ili drugim riječima, kada će stići materijal, početi rezanje i montaža sekcija za najavljene nove poslove, za koje su potpisani predugovori ili pisma namjere, ali još nije rješeno financiranje.“
Zbog loše organizacije ugrožena je primopredaja Ro-pax broda za francuze, za kojeg je rok isporuke od 30.03.2011 prolongiran, a sve je izglednije da se neće predati ni do krajnjeg ugovornog roka 30.09.2011, nakon čega vlasnik ima pravo iskočiti iz ugovora ili značajno smanjiti cijenu.
Što se tiče bulk-curriera za Jadroplov, samo 40-ak radnika je počelo rezati limove, ali je upitno kada će ostatak proizvodnje postići punu zaposlenost. Dizalice za taj brod još nisu naručene, a kada bi se danas naručile, isporuka bi bila nakon službene predaje broda.
Izrada glavnog motora je upitna, jer je rok izrade drastično smanjen. Motor se ne može ugraditi prije porinuća, pa to remeti proizvodni proces. Zna se da Tvornica diesel motora ovisi isključivo o licenci MAN-a i poslovima koje će ugovoriti Uprave Brodosplita i Brodotrogira.
Osim toga na heavy-lifterima motori također nisu MAN-ovi, kao ni dizalice nosivosti 1100 tona. Pjeskarenje i bojanje se neće izvoditi na sekcijama u halama,već će se kompletni brod pjeskariti i bojati na navozu što će zahtjevati mnogo više radnih sati, ali je upitno kako ćemo ispoštovati pravila zaštite na radu i zaštite okoliša u takvom procesu.
Brodosplit ne može opstati na osnovu predaje jedne novogradnje u tijeku poslovne godine.
Za štetu koja je nanešena Brodosplitu, gdje je 700 proizvodnih radnika već više mjeseci na čekanju kući i bez posla, netko mora snositi odgovornost.
Što se tiče Brodogradilišta specijalnih objekata, nije logično da od 5.mjeseca 2010 nije ugovoreno apsolutno ništa i da je njihov zatvoreni navoz prazan, dok sva mala brodogradilišta u našem okruženju ugovaraju nove poslove i rade.

 

 

Pročitajte i ovo: http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/86316/Splitski-skver-ugasit-ce-se-sam-od-sebe.html

 




Komentari su zatvoreni.