13. lipnja 2012.

U Zagrebu je održana konferencija pod nazivom “Privatizacija i restrukturiranje brodogradnje u Hrvatskoj i sindikalne strategije”.

 

U Zagrebu je u Hotelu Laguna 12.-13.06.2012. godine u  organizaciji International Trade Union Project Office Zagreb ICEM/EMCEF-IMF/EMF-IUF/EFFAT SEE i uz potporu Zaklade „ Friedrich Ebert“ održana konferencija pod nazivom “Privatizacija i restrukturiranje brodogradnje u Hrvatskoj i sindikalne strategije”.

Uvodna izlaganja o temi imali su Vedran Dragičević, predsjednik SMH-IS

 i Tamara  Obradović Mazal, zamjenica  ministra gospodarstva.

Uvodno izlaganje po svakom brodogradilištu imali su glavni sindikalni povjerenici svakog

brodogradilišta o dosadašnjim aktivnostima i to:

      1. Juraj Šoljić Brodogradilište “3. Maj”

      2. Joško Franić Brodogradilište “Brodosplit”

      3. Slavko Bilota Brodogradilište “Brodotrogir”

      4. Đino Šverko Brodogradilište “Uljanik”.

O situaciji u brodogradnji u Europi („Knjiga narudžbi“) 2004-2011 i strategija diverzifikacije (vjetro elektrane u obalnom pojasu) – zaključci za sindikalne strategije za ojačanje konkurentnosti hrvatske brodogradnje uz prezentaciju govorio je  Jochen Tholen, sveučilišni profesor na Sveučilištu za rad i ekonomiju  u Bremenu.

O posljedicama i iskustvima  iz Poljske (privatizacija, EU-članstvo) za sindikalne strategije u Hrvatskoj i o iskustvima  poljskih sindikata u procesu privatizacije brodogradilišta / Poljsko članstvo u EU govorili su troje sindikalnih kolega iz poljskog sindikata „Solidarnošć „ koji su posljedice privatizacije obradili sa svih aspekata, a najviše s aspekta smanjenja zaposlenosti radnika, o otpremninama i drugim radničkim pravima.

Na kraju ove Konferencije pokušalo se izraditi tzv. „Road map“ za proaktivnu strategiju SMH-IS u odnosu na

– proces privatizacije brodogradilišta u Hrvatskoj

– proces modernizacije brodogradilišta u Hrvatskoj uključujući strategiju diverzifikacije hrvatske brodogradnje

članstvo Hrvatske u EU (pristupni pregovori o adaptaciji hrvatske brodogradnje u tijeku preuzimanja pravne stečevine EU, npr. kidanje subvencija)

Međutim ocijenjeno je da je to vrlo teško s obzirom na različitosti tijeka privatizacije svakog brodogradilišta. No,  važno je  naglasiti da je i do sada SMH-IS imao jasne stavove u svezi privatizacije brodogradnje koji su usvojeni na 5. Kongresu SMH-IS u obliku Rezolucije o uvjetima restrukturiranja, privatizacije i prodaji tvrtki u državnom vlasništvu. Ovisno o tijeku privatizacije po pojedinim brodogradilištima će se dosadašnji stavovi dograđivati kako na razini SMH-IS tako i na razini pojedinog brodogradilišta.

 




Komentari su zatvoreni.