30. svibnja 2018.

Na 220. – toj sjednici Gospodarsko socijalnog vijeća raspravljalo se o „Opstojnosti i budućnosti hrvatske brodogradnje kao strateške djelatnosti“

Zagreb,28.svibnja 2018. godine. Problemi hrvatske brodogradnje opet su aktualni, a 28.svibnja 2018. godine o njima je raspravljalo  nacionalno Gospodarsko-socijalno vijeće gdje je stanje na domaćim navozima, ili onom što je od njih ostalo, bila jedna od točaka dnevnog reda sjednice ovog tijela, koje na jednom mjestu okuplja predstavnike Vlade, sindikata i udruga poslodavaca. Inicijativa za stavom nacionalnog GSV-a oko daljnjih poteza i budućnosti brodogradilišta stigla je od Sindikata metalaca Hrvatske-Industrijskog sindikata, čiji su predstavnici i glavni sindikalni povjerenici  iz riječkog, pulskog, trogirskog i splitskog škvera sudjelovali u radu sjednice.

Nakon vrlo dinamične rasprave, dobili su snažnu podršku za opstojnost brodogradnje kao nacionalno važne djelatnosti. To je samo još jedna potvrda da je domaća brodogradnja i nadalje važan i još uvijek nezamjenjiv stup u gospodarskoj, socijalnoj, obrazovnoj i tradicijskoj strukturi Hrvatske – izjavio je po završetku rasprave na GSV-u regionalni povjerenik SMH-IS a u Rijeci Damir Bačinović.

Nakon provedene obimne rasprave usvojena su opredjeljenja

Brodograđevna industrija u Republici Hrvatskoj zapošljava, izravno i neizravno, oko 15 tisuća radnika te, uz to imajući u vidu široki krug djelatnosti koje daju potporu kao i obrazovne institucije koje su vezane za ovu gospodarsku granu, predstavlja djelatnost od iznimnog strateškog značaja za budućnost zemlje.

Jednako kako su brodogradilišta Brodosplit, Brodotrogir i 3. maj prošla svoje procese restrukturiranja kako bi se danas samostalno borila na tržištu bez potpora države, tako je i dovršenje plana restrukturiranja brodogradilišta Uljanik preduvjet za opstojnost Uljanik grupe, u čijem sastavu je i brodogradilište 3. maj, u cilju dugoročne održivosti poslovanja i očuvanja radnih mjesta. Socijalni partneri, stoga, podržavaju napore Uprave Uljanik grupe, resornog ministarstva  i Vlade da se u najkraćem mogućem roku plan restrukturiranja dovrši i ispune sve pretpostavke za njegovo prihvaćanje od strane Europske komisije.

Provedivost plana neće biti moguća ukoliko se proizvodnja ne nastavi, stoga se od svih sudionika u procesu restrukturiranja – vlasnika, Vlade Republike Hrvatske, Uprave Uljanik grupe, socijalnih partnera, jedinica lokalne uprave i samouprave te radnika traži da daju svoj maksimalni doprinos u tom smislu. Opstojnost hrvatske brodogradnje na današnjem izazovnom svjetskom brodograđevnom tržištu vrlo je teška, ali ostvariva zadaća. U sadašnjem trenutku, Republika Hrvatska nema alternativu




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *