Zagreb, 30. lipnja 2008. – Europska komisija ne određuje modele restrukturiranja i privatizacije hrvatske brodogradnje. Hrvatska Vlada diktira tempo i odabire model. Također, oblik vlasništva za EU nije bitan. Hrvatska brodogradnja ili pojedina brodogradilišta mogu ostali u državnome vlasništvu, ali restrukturiranje brodogradilišta mora jamčiti uspješnost u poslovanju i njihovu konkurentnost, bez izravnih državnih potpora nakon restrukturiranja, naglasio je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Ivo Marjanović „prepričavajući“ tvrdnje člana Europskoga parlamenta Hannesa Swobode, s kojim se 24. lipnja susreo u Bruxellesu. Time su opovrgnute tvrdnje kako se mora ići u privatizaciju pod bilo koju cijenu.
Hannes je napomenuo i kako se proces restrukturiranja ne može obaviti „preko noći“, već je nužno vrijeme prilagodbe. Koliko će to vrijeme trajati naknadno će se utvrditi pregovorima. Suglasan je i da sindikat treba biti aktivan sudionik u procesu restrukturiranja koji će štititi radna mjesta, djelatnost i zaposlenost. Vlada RH treba uvažiti te stavove, ali sindikalni stavovi trebaju biti transparentni i javno obznanjeni tako da svaki potencijalni kupac bude s time unaprijed upoznat.
Informacije kako socijalni sporazum ne bi trebao biti predmetom ponude, Hannes je opovrgnuo ističući kako ti zahtjevi SMH nisu u suprotnosti s politikom EU, ali, ako budu dijelom ponude, sve mora biti obznanjeno, objavljeno i unaprijed poznato.
Sindikat metalaca Hrvatske traži zadržavanje svih radnih mjesta potrebnih brodogradilištima, zadržavanje djelatnosti u svim brodogradilištima, sudjelovanje sindikata u izradi ponuda privatizacije i u odabiru najboljeg ponuđača, bez obzira na oblik vlasništva. U SMH-u smatraju kako prioritet ima ponuđač koji je spreman na socijalni sporazum, a čiji elementi moraju biti unijeti u kupoprodajni ugovor.